Απλησίαστα τα ελληνικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ: Οι τιμές σε τυρί, γάλα και λάδι

Απλησίαστα έχουν γίνει για τους καταναλωτές τα ελληνικά προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

Η φέτα πωλείται στα 15 ευρώ, το κασέρι στα 20 ευρώ και η γαλοπούλα στα 18 ευρώ.

Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα, ωστόσο φτάνουν πολύ ακριβά στον καταναλωτή.

Μάλιστα καταναλωτές αναφέρουν στον ALPHA πως υπάρχουν τις τελευταίες ημέρες μεγάλες ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά, όπως το κασέρι, του οποίου η τιμή “σκαρφάλωσε” την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου στα 19,5 ευρώ το κεφάλι ενώ μέχρι πρότινος κόστιζε 15 ευρώ. Επίσης επισημαίνεται πως την τελευταία εβδομάδα έγιναν ανατιμήσεις από 0,30 ευρώ έως 0,80 ευρώ σε ελληνικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι, η κρέμα γάλακτος και ο φυσικός χυμός.

Τον τελευταίο χρόνο η τιμή του ελληνικού γιαουρτιού έχει σημειώσει μια αύξηση της τάξεως του 26,6%. Αναλυτικά: γιαούρτι 200 γραμμαρίων στην Ελλάδα πωλείται 1,30 ευρώ, στην Ισπανία 0,90 ευρώ, στην Πορτογαλία 1 ευρώ. Σημαντική αύξηση κατέγραψε και το ελληνικό γάλα. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της Eurostat, το ελληνικό γάλα αυξήθηκε κατά 26%. Δηλαδή γάλα 1 λίτρου κοστίζει 1,87 ευρώ στην Ελλάδα, 1,35 ευρώ στην Ιταλία και 1,25 ευρώ στην Γαλλία.

Για το θέμα των ανατιμήσεων στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης μίλησε καταναλωτής. Όπως είπε, ενώ αρχικά χρειαζόταν 20 ευρώ για να αγοράσει τα βασικά είδη από το σούπερ μάρκετ ,τώρα πρέπει να ξοδέψει 30 ευρώ.

Για τη τιμή του γάλακτος μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος στην εφημερίδα “Ύπαιθρος”. «Μία από τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες που διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αυτή την στιγμή αγοράζει από τους κτηνοτρόφους σε τιμή μειωμένη κατά 6 λεπτά από ότι, αγόραζε τον προηγούμενο μήνα. Η τιμή του γάλακτος της συγκεκριμένης εταιρείας όχι μόνο δεν έχει πέσει, αλλά έχει ανέβει».

«Σε ό, τι αφορά το ελαιόλαδο αποδεικνύεται ότι στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή στη βιομηχανία υπάρχουν παραστατικά αγορών σε χαμηλότερες τιμές (σ.σ. δηλαδή περσινής σοδειάς) πωλείται σε υψηλότερες τιμές και προφανώς αυτό επηρεάζει την κερδοφορία τους και δεν δικαιολογείται γιατί παραβιάζεται ο κανόνας της αισχροκέρδειας που επισύρει ποινές» επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Προστασίας του Καταναλωτή στην εφημερίδα “Ύπαιθρος”.

Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή του ελαιόλαδου έχει αυξηθεί κατά 21,7%.

www.dikaiologitika.gr