Γρεβενά – Αθήνα σε τέσσερις ώρες -Πώς προχωρούν τα έργα στο τελευταίο και ιδιαιτέρως σημαντικό τμήμα του Ε65

Σε φουλ ρυθμούς προχωρούν τα έργα στο βόρειο τμήμα του Ε65Καλαμπάκα-Εγνατία. με στόχο να ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2025 ή αρχές του 2026.

Μετά την ολοκλήρωση του νότιου τμήματος, Λαμία-Ξυνιάδα και του τμήματος Τρίκαλα-Καλαμπάκα, τον περασμένο Απρίλιο, στο επίκεντρο των έργων είναι στο τελευταίο πλέον τμήμα των 45 χιλιομέτρων, που θα φέρει τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο πολύ πιο κοντά στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα και φυσικά στην Αθήνα. Είναι χαρακτηριστικός, ότι το ταξίδι από την πρωτεύουσα ως τα Γρεβενά, θα περιοριστεί στις 4 ώρες.
Η πρόοδος του έργου βρίσκεται κοντά στο 60% και στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους. να έχει φτάσει στο 70%. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, συνηγορεί και ο βατός τεχνικό συντελεστής των έργων. Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα στην περιοχή της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας.

Με την ολοκλήρωση των έργων και στο τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία, θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του ο Ε65, ο οποίος θα αποτελεί και επίσημα τον τρίτο κάθετο άξονα της ηπειρωτικής χώρας μετά τον ΑΘΕ (Αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης) και την Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα και μελλοντικά Κακαβιά).

Η χάραξη που επιλέχθηκε είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες καθώς η μεγαλύτερη δεν ξεπερνά τα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

  • Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
  • Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
  • 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
  • Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
  • Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
  • Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

www.newsauto.gr