Νέα «ξυπνητήρια» που θα ειδοποιούν εγκαίρως τους φορολογούμενους να τακτοποιήσουν κάθε υποχρέωση και εκκρεμότητα που έχουν με την εφορία ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ.
Το νέο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης θα απευθύνεται κυρίως σε όσους αφήνουν για την τελευταία στιγμή την πληρωμή κάποιου φόρου ή δόσης ρύθμισης ή την υποβολή κάποιας δήλωσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ θα δημιουργηθεί σύστημα alerts για την ενημέρωση των φορολογουμένων κατά την υποβολή κάθε είδους δηλωτικών υποχρεώσεων προς την ΑΑΔΕ με ηλεκτρονικά αναδυόμενα μηνύματα συμμόρφωσης – popups για υποχρεώσεις που λήγουν, καθώς και δημιουργία μηνυμάτων ενημέρωσης των φορολογουμένων για επιστροφές φόρων.
Σημειώνεται ότι με τον όρο Popup χαρακτηρίζεται οποιοδήποτε παράθυρο εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή, του laptop ή του κινητού του χρήστη συνήθως χωρίς να το θέλει ή λόγω δικής του ενέργειας όπως η επιλογή κάποιου συνδέσμου.
Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει 66.803 τηλεφωνικές επικοινωνίες με σκοπό την ενημέρωση των φορολογούμενων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Επίσης θα πραγματοποιήσει 892.385 μοναδικές επικοινωνίες με οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Όπως αναφέρεται και στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ, σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία συστήματος ολοκληρωμένης πληροφόρησης. Μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025, θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση, σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.
Νέες δράσεις
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της βελτίωσης των σχέσεων με τους φορολογούμενους η ΑΑΔΕ επεκτείνει τις ψηφιακές διαδικασίες, εκπονώντας νέα Στρατηγική Εξυπηρέτησης, περιόδου 2025-2029, που εστιάζει στην έγκαιρη, απλή, ολοκληρωμένη και επικαιροποιημένη πληροφόρηση των συναλλασσόμενων, μέσω απλούστευσης κανόνων, εντύπων και διαδικασιών.
Επιπλέον, διενεργείται χαρτογράφηση όλων των end-to-end διαδικασιών, με στόχο την επέκταση των παρεχόμενων ψηφιακών υπηρεσιών και από φέτος θα παρέχεται η δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α).
Επίσης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, ξεκινά η βελτίωση και επέκταση του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), με πρώτο παραδοτέο την ενεργοποίηση του εξωτερικού call center εντός του 2025.
Με τη λειτουργία της νέας εφαρμογής myDATAapp, καθίσταται εφικτή η έκδοση και διαβίβαση παραστατικών, που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εκδίδουν και να διαβιβάζουν παραστατικά απευθείας στην πλατφόρμα myDATA μέσω smartphone ή/και tablet.
Παράλληλα ενεργοποιείται η νέα ψηφιακή εφαρμογή διαλειτουργικότητας του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων ICISnet με την Ενιαία Πλατφόρμα Ανταλλαγής Πιστοποιητικών προτελωνειακών διαδικασιών EU CSW-CERTEX με σκοπό την εξυπηρέτηση των τελωνειακών συναλλαγών, τη διευκόλυνση του εμπορίου και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων. Η νέα αυτή εφαρμογή αποτελεί το πρώτο βήμα ενεργοποίησης της Ενιαίας Θυρίδας (Single Window) για τις προτελωνειακές διαδικασίες.
www.newsbeast.gr