Ο βασικός στόχος είναι η αύξηση της διείσδυσης των υπερυψηλών ταχυτήτων ευρυζωνικών συνδέσεων, καθώς η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στην ΕΕ σε αυτόν τον τομέα, παρά την ύπαρξη υποδομών που καλύπτουν πάνω από 1.000.000 συνδέσεις.
Όπως προβλέπεται στην απόφαση:
Ωφελούμενοι του Προγράμματος είναι όλοι οι πολίτες (φυσικά πρόσωπα) και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών) που δεν διαθέτουν ήδη ευρυζωνική σύνδεση με ταχύτητα download μεγαλύτερη των 100 Mbps και διαμένουν ή έχουν την έδρα/υποκατάστημά τους σε κτήρια που βρίσκονται στις Περιοχές Παρέμβασης.
Εξαιρούνται από το Πρόγραμμα πολίτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν λάβει επιδότηση στο πλαίσιο της δράσης Super-Fast Broadband, καθώς και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε εξαιρούμενους τομείς.
Να διαθέτουν είτε ταχύτητα download 250 Mbps είτε συμμετρική ταχύτητα 100 Mbps (για επιχειρήσεις).
Να περιλαμβάνουν τον απαραίτητο για τη λειτουργία του τερματικό εξοπλισμό του τελικού χρήστη (modem/router).
Η έκπτωση μπορεί να διατεθεί με οποιονδήποτε τρόπο εντός της περιόδου της σύμβασης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με την εμπορική πολιτική του παρόχου.
Εάν παρέχονται από καθετοποιημένο πάροχο με μερίδιο αγοράς στη λιανική αγορά ευρυζωνικών συνδέσεων μεγαλύτερο από 20%, τότε ο πάροχος πρέπει να παρέχει τουλάχιστον μία υπηρεσία χονδρικής που να αντιστοιχεί σε κάθε διαθέσιμη ταχύτητα (ή συνδυασμό ταχυτήτων download/upload) των προϊόντων λιανικής που προσφέρει στη δράση, και η οποία θα επιτρέπει σε άλλους παρόχους να παρέχουν αντίστοιχη υπηρεσία λιανικής.
Επιπλέον, στην περίπτωση που κάποιος πάροχος, που παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες χονδρικής (wholesale-only), προσφέρει υπηρεσίες σε πάροχο λιανικής στο πλαίσιο της δράσης, ο πάροχος χονδρικής οφείλει να μην εφαρμόζει πρακτικές διακριτικής μεταχείρισης.
Σε κάθε περίπτωση, η παροχή της υπηρεσίας χονδρικής (είτε προσφέρεται από καθετοποιημένο πάροχο με μερίδιο αγοράς μεγαλύτερο του 20%, είτε από πάροχο αποκλειστικά χονδρικής) πρέπει να γίνεται υπό όρους διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης, και σε τιμή όχι υψηλότερη από την αντίστοιχη ρυθμιζόμενη τιμή, όπως αυτή καθορίζεται από την ΕΕΤΤ στο πλαίσιο της ρύθμισης της χονδρικής αγοράς τοπικής πρόσβασης.
Καθετοποιημένοι πάροχοι με ποσοστό μικρότερο από 20% μπορούν να προσφέρουν σε εθελοντική βάση υπηρεσίες χονδρικής.
Η συνολική οικονομική αξία του Voucher ορίζεται στο ποσό των 200€ ανά ωφελούμενο νοικοκυριό ή μικρομεσαία επιχείρηση.
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της διείσδυσης ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερυψηλών ταχυτήτων τομέας στον οποίο η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία στην ΕΕ. Από την πλευρά της προσφοράς, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι διαθέτουν ήδη υποδομές που καλύπτουν άνω του 1.000.000 συνδέσεις (homes passed), πλην όμως ή διείσδυση υπολείπεται του 10%.
Σημαντικός ανασχετικός παράγοντας για την αύξηση της διείσδυσης είναι το κόστος και η δυσκολία εγκατάστασης των αναγκαίων καλωδιακών υποδομών στο εσωτερικό των κτηρίων. Μέσω της δράσης αναμένεται να ενθαρρυνθούν οι ιδιοκτήτες των κτιρίων να προβούν στην εγκατάσταση ενδοκτιριακής καλωδίωσης και να διευκολυνθούν στη διαδικασία απόκτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών υπερυψηλής ταχύτητας.
– εγκατάσταση υποδομών για τη μελλοντική διασύνδεση των μετρητών των δικτύων κοινής ωφέλειας (ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου) με το κεντρικό σημείο συγκέντρωσης των υποδομών ηλεκτρονικών επικοινωνιών του κτιρίου.
– διευκόλυνση ενσωμάτωσης έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας (καθώς και άλλων έξυπνων μετρητών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας) όταν αυτοί θα αναπτυχθούν από τους διαχειριστές των εν λόγω υπηρεσιών. Συγκεκριμένα ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ήδη ανακοινώσει το φιλόδοξο πρόγραμμα αντικατάστασης όλων των μετρητών Ηλεκτρικής Ενέργειας της χώρας.
Η ύπαρξη κατάλληλης επικοινωνιακής υποδομής προκειμένου να μπορούν να συνδεθούν οι μετρητές με το σύστημα διαχείρισης του ΔΕΔΔΗΕ αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις εργασίες που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν κατά την αντικατάσταση των μετρητών.
www.dnews.gr