Μία σειρά από σημαντικές αλλαγές, με στόχο να περιοριστούν οι σοβαρές τροχαίες παραβάσεις που οδηγούν σε τραυματισμούς αλλά και θανάτους στους ελληνικούς δρόμους, περιλαμβάνει o αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Όπως έχει αποκαλύψει το gMotion by Gazzetta, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την επεξεργασία του και είναι έτοιμο να τον παρουσιάσει στις αρχές του φθινοπώρου.
Αφαίρεση διπλώματος οδήγησης, όχι πινακίδων στο νέο ΚΟΚ
Στο νέο ΚΟΚ δεν θα «τιμωρείται» το όχημα αλλά ο οδηγός, δηλαδή για αρκετές τροχαίες παραβάσεις δεν θα αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, αλλά το δίπλωμα οδήγησης του ατόμου που βρισκόταν πίσω από το τιμόνι.
«Έτσι το αυτοκίνητο θα μπορεί να το οδηγεί άλλο μέλος της οικογένειας ή άλλο στέλεχος της εταιρείας, αν πρόκειται για εταιρικό όχημα», ανέφεραν στο Gazzetta πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Νέα όρια ταχύτητας στον ΚΟΚ
Η Ελλάδα ακολουθεί την ευρωπαϊκή πρακτική και προχωρά στην οριοθέτηση ζωνών κυκλοφορίας εντός των αστικών κέντρων, με χαμηλό όριο ταχύτητας. Ο νέος ΚΟΚ θα περιλαμβάνει λοιπόν μείωση του ορίου ταχύτητας σε ορισμένες ζώνες στις πόλεις, από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Επίσης θα υπάρχει πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ/ώρα έξω από τα σχολεία.
Αυτό δε σημαίνει ότι σε όλο το οδικό δίκτυο των πόλεων, το όριο θα «πέσει» από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Οι Δήμοι θα πρέπει να ορίσουν συγκεκριμένες ζώνες εντός των ορίων ευθύνης τους, όπου θα εφαρμοστεί όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα. Αυτές οι περιοχές θα μπορεί να είναι π.χ. σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ή μέρη όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες.
Αντίθετα, σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων, το όριο των 120 χλμ/ώρα θα αυξηθεί στα 130 χλμ/ώρα.
Με αποκλειστικές δηλώσεις που έκανε πρόσφατα στο Gazzetta, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα επιμείνει σε θέματα εκπαίδευσης και νοοτροπίας. «Ο σημαντικότερος παράγοντας για την οδική ασφάλεια εξακολουθεί να είναι ο οδηγός. Έχουμε κάνει σημαντικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση των νέων οδηγών, αλλά απαιτούνται και αλλαγές σε επίπεδο νοοτροπίας. Δεν θα τα λύσει όλα ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, τα πρόστιμα υπάρχουν, είναι υψηλά και μπορούμε προφανώς να τα επιβάλλουμε και με ακόμα μεγαλύτερη συνέπεια», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.